Hun har tatt med kaffemaskinen hjemmefra, for selv om montørene til Emil Solbakken AS synes det er helt greit med pulverkaffe, vil Martha Kristiansen ha ordentlig kaffe. Den unge damen er nyansatt på kontoret til Emil Solbakken, men hun har vært der og hjulpet til mange ganger før. Hun er nemlig samboer til daglig leder Kristoffer Solbakken, og er det foreløpig siste tilskuddet til familiebedriften.
-Jeg har nettopp begynt her, så det er mye å sette seg inn i. Det er meningen at jeg skal ta meg av henvendelser, inngående og utgående fakturering, slik at Kristoffer og de andre får frigjort mer tid til det de egentlig skal gjøre, sier den blide og sympatiske damen.
Mye å sette seg inn i
Martha Kristiansen har hatt både travle og hektiske dager etter at hun begynte i sin nye jobb 1. juni. Det er mye å ta tak i, og enda mer å sette seg inn i.
-Planen er at jeg etter hvert skal ta meg av mye av det administrative, besvare henvendelser og lage tilbud. Dessuten skal jeg ta meg av kunder som kommer innom, sier hun og ler.
-Det blir en del telefoner til Kristoffer eller de andre i løpet av dagen når jeg lurer på hvor ting er. Det kom en kar her om dagen og spurte om vi hadde noen reservedeler til en spesiell port. Da måtte jeg bare fortelle at jeg er nyansatt her på kontoret, og spørre pent om han kunne komme tilbake senere.
60 prosent stilling
Foreløpig har kontormedarbeideren en 60 prosent stilling, noe som passer den nye familietilværelsen svært fint med en to-åring som har hatt sitt første år i barnehage.
-Nå er planen at jeg skal være her på mandager, tirsdager og torsdager. Jeg må sikkert trå til litt ellers også, men det er bare fint. Jeg liker å bidra når det trengs. Og forhåpentligvis kommer Kristoffer til å få litt bedre tid sammen med oss på ettermiddagene og kveldene, så dette er vinn- vinn på alle måter, ler Martha Kristiansen.